Ilmaiset toimitukset sunnuntaihin 20.10.2019 klo 24 saakka!

Usein kysyttyä / FAQ

Mikä on Fonum Kauppa?

Fonum Kauppa on käytettyjen älypuhelinten verkkokauppa netissä, josta voit ostaa uudenveroisia puhelimia luotettavasti, jopa 40% edullisemmin kuin uudet vastaavat. Voit luottaa siihen, että tuleva puhelimesi toimii täydellisesti. Laatuluokitus määrittelee vain laitteen kosmeettisen kunnon. Lisäksi meillä on aina 14 päivän palautusoikeus, mikäli et ole tyytyväinen puhelimeesi.

Mitä puhelimen paketissa tulee mukana?

Kaikkien myymiemme puhelimien mukana tulee kattava 12kk Fonum Takuu sekä kaupan päälle latauskaapeli ja popsocket.

Miten 14 vuorokauden palautusoikeus toimii?

Palautus on ilmaista ja helppoa ja siitä ei koidu sinulle mitään kuluja. Laitat vain viestiä sähköpostiin, niin saat ilmaisen palautuslomakkeen. Tarkemmat palautusohjeet löydät täältä: https://kauppa.fonum.fi/pages/vaihto-ja-palautusohjeet.

Mitä eri kuntoluokat oikeasti tarkoittavat?

Tarkat tiedot ja kuvaukset meidän kuntoluokista löydät täältä: https://kauppa.fonum.fi/pages/kuntoluokitukset.

Eri kuntoluokitukset on helpoin ymmärtää, kun ajattelee että ”uutta vastaava” kunnossa olevat ovat täysin uutta vastaavassa kunnossa. Puhelimen kunto heikkenee aina askel askeleelta uutta vastaavasta tyydyttävään. Valitettavasti meidän ei ole mahdollista laittaa kuvia yksittäisistä puhelimista. Fonumilla on kuitenkin aina 14 päivän palautusoikeus, jonka aikana puhelimen voi palauttaa mikäli kunto ei miellytä.

Onko puhelimissa takuu?

Kyllä on. Tarjoamme kaikkiin malleihin kunnosta riippumatta 12kk:n pituisen Fonum Takuu:n. Lisäksi puhelimissa joiden kuntoluokitus on ”Uutta vastaava”, on myös joskus lähes täysimittainen valmistajan takuu jäljellä. Jos takuuaikana puhelimeen tulee ongelmia, voit huollattaa puhelimen maksutta postittamalla sen huoltoon.

Takuu ei kuitenkaan kata mekaanisia vikoja, kuten pudottamisesta johtuvaa näytön särkymistä. Tarkemmat tiedot takuusta löydät takuuehdoistamme.

Kuinka kauan kestää, että saan tilaukseni?

Puhelin toimitetaan sinulle 1-2 arkipäivän kuluessa joka puolelle Suomea. Edellytyksenä kahden päivän toimitusaikalupaukseen on, että jätät tilauksen klo 10.00 mennessä – muussa tapauksessa lähetyksessä voi kestää jopa 3 työpäivää. Lisätietoa tuotteiden lähetysajoista saat Postilta, Matkahuollolta ja DB Schenkeriltä. Mikäli toimituksessa ilmenee ongelmia, olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Miten voin seurata tilaustani?

Heti kun tuotteesi lähetetään, niin sinulle tulee ilmoitus valitsemaltasi toimittajalta (Posti). Tämän jälkeen voit noutaa puhelimen lähimmästä valitsemastasi noutopisteestä.

Mitä maksutapoja hyväksytte?

Voit maksaa kaikkien kotimaisten pankkien verkkopankkitunnuksilla, korteilla sekä luotettavalla Paytrail-tilillä. Me käytämme alan turvallisimpia maksuvälityspalveluja. Mikäli tuote ei ole ollut odotuksiasi vastaava, niin voit palauttaa sen 14 päivän kuluessa ja saat rahat takaisin.

Miten palautan tuotteen sen ollessa viallinen?

Mikäli havaitset jostain syystä puhelimessa puutteita, ilmoita meille sähköpostitse verkkokauppa@fonum.fi mahdollisimman pian, niin saamme tapauksen käsittelyn alkamaan. Mikäli puhelin ei ole käytössäsi tippunut/kastunut/kolhiintunut, niin voit lähettää puhelimen takaisin ja saat rahat heti tilillesi. Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus.

Onko Fonumin verkkokaupasta ostaminen turvallista?

Seuraamme verkkokaupan turvallisuutta jatkuvasti ja pidämme tietoturvariskit hallussa.

Tämän lisäksi meillä on käytössä turvallisimmat maksumahdollisuudet Paytrailin kautta, joka varmistaa viime kädessä että maksamisessa ei synny ongelmia ja että tilaaminen on turvallista. Turvallisuus ostamisessa varmistuu palvelulupauksessamme: saat aina rahat takaisin jos tilaamaasi tuote ei ollu kuvauksen mukainen.

Kuinka saan kytkettyä "Find my iPhonen" pois päältä?

Käyttäen mitä tahansa selainta:

  1. Mene osoitteeseen iCloud.com ja kirjaudu Apple ID:lläsi ja salasanallasi.
  2. Paina ‹Find iPhone›
  3. Valitse ‹Kaikki Laitteet›
  4. Valitse poistettava laite laitelistauksestasi (huomioithan, että laite voi näkyä offline tilassa)
  5. Valitse laite
  6. Klikkaa ‹Delete›
  7. Paina X poistettavan laitteen kohdalta ‹Kaikki Laitteet›
  8. Päivitä ja laitteen ei pitäisi enää löytyä listauksesta

Jotta voisimme palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin, käytämme sivuillamme evästeitä.