Takuuehdot

Fonum Takuu 12 kuukautta – Kattavampi ja nopeampi kuin Applen oma takuu!

  • Fonum tarjoaa nyt veloituksetta kaikille puhelimille aina 12kk mittaisen Fonum Takuu:n kaupan päälle! Kattavan Fonum Takuu:n ansiosta voit olla varma siitä, että tuote toimii 100 % varmuudella. Meidän takuumme on kattavampi ja nopeampi kuin Applen uusissa puhelimissa sillä se kattaa käytännössä kaiken muun paitsi mekaaniset vauriot.
  • Fonum Takuu sisältää ehdot Fonumin määritelmän mukaisesti, jotka luetellaan myöhemmin alla olevissa ehdoissa. Fonum tuotteisiin kuuluu kuluttajasuojalain määrittelemä virhevastuu.Voimassaoloaika Fonum Takuu:lle on 12 kuukautta, alkaen ostopäivästä. Takuun voimassaoloalue on Suomi.

Mm. seuraavat palvelut kuuluvat takuumme piiriin:

  •  Taattu nopea huolto. Vastaanotettuamme puhelimen/laitteen aloitamme huoltoprosessin välittömästi vuorokauden sisällä.
  •  Vikadiagnoosi ilmaiseksi. Kaikki asiakkaamme saavat ilmaisen vikadiagnoosin riippumatta siitä kuuluuko kyseinen laite Fonumin virhevastuun piiriin.

 

Vaihtaminen ja palautus

  • Palautus on ilmaista ja helppoa ja siitä ei koidu sinulle mitään kuluja. Laitat vain viestiä sähköpostiin verkkokauppa@fonum.fi, niin saat ilmaisen palautuslomakkeen.
    • Mikäli havaitset jostain syystä puhelimessa puutteita, ilmoita meille sähköpostitse verkkokauppa@fonum.fi mahdollisimman pian, niin saamme tapauksen käsittelyn alkamaan heti.
    • Mikäli puhelin ei ole käytössäsi tippunut/kastunut/kolhiintunut, niin voit lähettää puhelimen takaisin ja saat rahat tilillesi 2-4 arkipäivän kuluessa.
    • Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus.
    • Tuotteillamme ei ole vaihto-oikeutta toiseen tuotteeseen.

 

Huolto-, vaihto- ja palautusohjeet

  • Vaihto –sekä palautusoikeus koskee verkkokaupasta ostettuja tuotteita ja on voimassa 14 vuorokautta laitteen vastaanottamisesta myyntikuntoiselle puhelimelle.
  • Jos puhelin on kastunut, vääntynyt, jokin lasiosa on haljennut tai säröytynyt, niin sitä ei voi enää palauttaa tai takuuhuoltaa.
  • Kaikilla puhelimillamme on 12 kuukauden takuu. Tarkemmat takuuehdot löydät alta.

 

Ennen puhelimen palauttamista tai lähettämistä takuuhuoltoon:

  1. Varmista, että Etsi iPhoneni/Find my iPhone –toiminto on pois päältä. Toiminto on päällä vaikket itse olisi sitä laittanut päälle. Emme voi käsitellä puhelinta mikäli toiminto on päällä puhelimen saapuessa meille. Valitse Asetukset > [Oma nimi] > iCloud > Etsi iPhoneni. Kytke toiminto pois päältä. Jos et saa avattua rikkinäistä puhelinta, ota yhteys asiakaspalveluun toiminnon pois kytkemiseksi. Jos Etsi iPhoneni on päällä, emme voi edetä käsittelyssä.
  2. Nollaa iPhone: Asetukset > Yleiset > Nollaa > Poista kaikki sisältö ja asetukset. Nollaus poistaa kaikki puhelimen tiedot, joten varmista että varmuuskopiosi on ajan tasalla. Fonum ei vastaa huollossa kadonneista tiedostoista
  3. Poista SIM –kortti puhelimesta.
  4. Täytä kääntöpuolella oleva huolto –ja palautuslomake.
  5. Pakkaa puhelin aina riittävän suojaavaan pakkaukseen, ettei se hajoa postissa. Voit käyttää laitepakkausta sekä postituspussia, jossa sait laitteen. Jos olet käyttänyt palautustarran tai palautustarra ei toimi, mainitse Postissa asiakastunnuksemme 638665, jolla palauttaminen onnistuu aina. Ota talteen Postin lähetyskuitti. Lähettäminen on maksutonta. Palautustarra on voimassa vain 14 päivää.
  6. Ilmainen laitevaihto. Jos emme pysty korjaamaan tuotetta entiselleen, saat vastaavan laitteen tilalle.

Koska huollamme ja tarkistamme kaikki puhelimet, voit huoletta ostaa puhelimen käytetyn hinnalla, mutta uuden puhelimen toimivuudella. Takuumme kattaa jopa valmistajan takuuta enemmän vikoja. Lisäksi meillä on myös 14 päivän palautusoikeus verkkokaupasta ostetuille tuotteille, jos et ole tyytyväinen ostamaasi laitteeseen.

Jos näyttää todennäköiseltä, että laitteen virhe johtuu Asiakkaan puolella tapahtuneesta syystä, ei Fonum vastaa siitä. Mahdollisia tällaisia syitä ovat esimerkiksi laitteen fyysinen vahingoittaminen, käyttöohjeiden vastainen menettely tai muu huolimaton toiminta.

Huoltoprosessi

Havaittu virhe korjataan huollossa. Jos varaosien saatavuus on heikko, osat kohtuuttoman kalliita tai muulla tavalla osoittautuu kannattamattomaksi huoltaa, kyseinen virheellinen laite korvataan vastaavanlaisella tuotteella. Erikoisnopean huoltomme ansioista Fonumin takuukorjaus on vain keskimäärin 1-5 arkipäivää siitä hetkestä, kun laite on saapunut huoltoon. Joissakin tapauksissa huolto voi esimerkiksi lomien tai muiden syiden takia kestää pidempään. Jotta tuote voitaisiin korjata kohtuullisessa  ajassa, on tilanteeseen huomioitava myös tuotteen laatu, varaosien saatavuustilanne, virheen laajuus tai muut tekniset erityisominaisuudet. Fonum voi myös sopia mahdollisesti hinnanalennuksesta tai purkaa kaupan, jos virheen korjaaminen on mahdotonta kannattavasti, virhe on hyvin vähäinen tai puhelinta ei voida korjata.

Seuraavat asiat tulee huomioida takuusta:

  • Akut eivät kuulu Fonum Takuun piiriin.
  • Näytön hajoaminen tai halkeaminen ei kuulu Fonum Takuun piiriin.
  • Jos laite on pudonnut tai osunut johonkin, nii se ei kuulu Fonum Takuun piiriin.
  • Ohjelmistoviat eivät kuulu Fonum Takuun piiriin.
  • Puhelimen puhdistaminen viruksista tai muista haittaohjelmista ei kuulu Fonum Takuun piiriin.
  • Jos laite on kytketty maadoittamattomaan pistorasiaan, vahingot eivät kuulu Fonum Takuun piiriin.
  • Virtalähteen johtojen katkaisu tai laitteen fyysinen avaaminen poistavat oikeuden Fonum Takuun.
  • Tuotteen vahingoittuminen lähetyksen aikana postissa lähettäjän huolimattomuuden johdosta ei kuulu Fonum Takuun piiriin. Paketti kannattaa aina pakata tarpeeksi suojaavasti.
  • Fonum Takuu raukeaa mikäli puhelimen sarjanumero/IMEI on poistettu tai muulla tavalla tehty lukukelvottomaksi.
  • Muut välilliset tai puhtaasti taloudelliset vahingot jotka ovat aiheutuneet tuotteen rikkoutumisesta, kuten tiedostojen tuhoutuminen, eivät kuulu Fonum Takuun piiriin.
  • Fonum Takuu raukeaa, jos puhelin on kastunut tai runko on vääntynyt.
  • Fonum Takuu raukeaa mikäli puhelimen lasi/kotinappi/Kamera/muut ominaisuudet ovat rikkoutuneet virheellisestä käytöstä, esimerkiksi puhelin on tippunut tai osunut johonkin.
  • Fonum Takuu raukeaa, jos toteamme, että Fonumin tuotetta on korjattu tai huollettu asiakkaan itsensä tai kolmannen osapuolen toimesta.

Virhetilanteen menettely

Asiakkaan tulee tehdä virheilmoitus mahdollisimman pian virheen havaitsemisen jälkeen. Virheilmoitus tulee tehdä asiakkaan puolelta mahdollisimman nopeasti kun asiakas on havainnut virheen, ja se tehdään ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse 020 1321 424 tai sähköpostitse osoitteeseen verkkokauppa@fonum.fi. Virheelliseksi osoitettu tuote tulee lähettää meille postitse ohjeistuksen vastaanottamisen jälkeen ohjeistuksessa mainittuun osoitteeseen.

Asiakas vastaa tiedostojen varmuuskopioinnista ennen tuotteen toimittamista huollettavaksi. Mikäli laite toimitetaan ja palautetaan niin että se on merkitty särkyväksi, eli tuotteen käsittely vaatii erillistä toimenpidettä, on Asiakas velvollinen maksamaan aiheutetut toimituskustannukset.

 

Vastuun jakautuminen

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. Fonum ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä.

Fonumin korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön ja enintään määrältään kauppahinnan palauttamiseen. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

Tietyt sivustolla tai sen kautta tarjottavat ominaisuudet tai palvelut voivat edellyttää sinulta käyttäjätilin avaamista (mukaan lukien Apple ID -tunnuksen ja -salasanan asettaminen). Olet yksin vastuussa tilitietojesi, salasana mukaan lukien, luottamuksellisuuden säilyttämisestä ja kaikesta tililläsi tapahtuvasta toiminnasta. Et saa milloinkaan käyttää kenenkään muun Apple ID:tä, salasanaa tai tiliä ilman kyseisen Apple ID:n, salasanan tai tilin haltijan nimenomaista lupaa ja suostumusta. Fonum ei voi ottaa vastuuta eikä ole vastuussa mistään menetyksistä tai vahingoista, jotka aiheutuvat siitä, että et noudata näitä velvoitteita. Fonum ei vastaa Apple ID tunnuksen tai salasanan unohtamisesta. Fonum ei vastaa puhelimen alkuperäisen omistajan ostokuitin toimittamisesta, tietoturvan takaamiseksi.